sobota, 25 sierpnia 2012

Międzynarodowa Noc Nietoperzy

Z wypiekami na pyszczku przeczytałem dzisiaj o Międzynarodowej Nocy Nietoperzy, czyli imprezie polecanej przez organizację EUROBATS zajmującą się ochroną europejskich populacji nietoperzy (czyli również mnie!). I to mi się podoba! -  krzyknąłem. Bo skoro ludzie mają swoje dni, to my powinniśmy mieć specjalną noc – przynajmniej jedną w roku. Dowiedziałem się, że odbywa się ona co roku w ponad 30 krajach. Różne organizacje zajmujące się nietoperzami przygotowują prezentacje, wystawy i nocne spacery połączone z obserwacją , oferując możliwość słuchania naszych ślicznych głosów przy wsparciu nowoczesnych technologii. Ogólnie data została wyznaczona na ostatni weekend sierpnia, jednak lokalni organizatorzy mogą wybrać  inne terminy.

I tak na przykład, jeśli będziecie w sierpniu we Włoszech, to może wybierzecie się na nocne spacery z detektorami nietoperzowych dźwięków i z kamerami:  25-go do Rezerwatu Przyrody w miejscowości Tuscania, 31-go do Barbarano Romano, a 8-go września do Bomarzo (wszystkie miejscowości znajdują się w regionie Lacjum całkiem niedaleko Rzymu). Chcecie gdzieś bliżej? – proszę bardzo - 29-go sierpnia w stolicy Słowenii – Lublanie, możecie wysłuchać wykładu i, słuchając naszych głosów pospacerować po  Ogrodzie Botanicznym. 1-go września, zamiast pójść do szkoły – możecie odbyć spacer po tamtejszym Ogrodzie Zoologicznym i wziąć udział w budowaniu prawdziwego domku dla nietoperzy! Podobne ciekawe wydarzenia będą miały miejsce w Belgii, Niemczech i Portugalii. Zainteresowanym polecam opis Międzynarodowej Nocy Nietoperzy na stronie EUROBATSU.

Brak komentarzy: