środa, 11 stycznia 2012

Ujawniam się

Witajcie. Nadszedł czas na ujawnienie, kim jestem. Pewnie już domyśliliście się, że jestem jakimś zwierzakiem, który prowadzi nocny tryb życia i odżywia się owadami. Jestem także ssakiem i to latającym. Przy tylu informacjach łatwo już odgadnąć, że mogę być jedynie nietoperzem. Zdjęcie pokazuje jak wyglądam z bliska. Jestem gackiem brunatnym (Plecotus auritus) co widać po długich uszach. W czasie polowania moje wielkie uszy skierowane są prosto na uciekającego owada i działają jak odbiorniki sygnałów echolokacyjnych, które odbijają się od ofiary. Kiedy odpoczywam lub zapadam w zimowy sen, składam uszy do tyłu i chowam pod skrzydła. Wtedy widoczny jest tylko prosty lancetowaty koziołek. Mam duże oczy, jasnobrązowy pyszczek i widoczne fałdy wokół nozdrzy. Przez nozdrza lub przez pyszczek wydaję sygnały echolokacyjne, dzięki którym wiem, gdzie znajduje się owad czyli pożywienie.

Brak komentarzy: