czwartek, 13 grudnia 2012

Nietoperze w telewizji


Wspominałem już, że czasami ludzie z kamerami zaglądają do naszych schronień. Dowiedziałem się od kolegów, że niedawno odwiedzali niektóre z  ich tajnych miejsc w Poznaniu. Nakręcony materiał pokazała Telewizja Polska w programie 2 „Pożyteczni.pl”. Nie mam telewizora, ale sprawdziłem, że można go obejrzeć w internecie klikając tutaj. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo na moje znajome nietoperze trafimy dopiero od 16 minuty przygotowanego materiału filmowego. Większość z nich jeszcze nie zapadła w sen zimowy. Oprócz moich przyjaciół pokazano też członków Polskiego Towarzystwa Ochrony Przyrody „Salamandra” przebranych w stroje nietoperzy. W kilku słowach promują oni pięć krajowych gatunków. Przed kamerą prezentują się: nocek duży, mroczek późny, podkowiec mały, mopek oraz oczywiście gacek brunatny.

Czasem ludzie znajdują ranne lub osłabione nietoperze i dzwonią do PTOP Salamandry z prośbą o pomoc. Na filmie można zobaczyć uratowaną samiczkę mroczka posrebrzanego Magdę, którą napojono i przeniesiono na zimowisko. Z początku była trochę zestresowana, ale potem aż do znudzenia opowiadała wszystkim po kolei napotkanym nietoperzom, jak to ludzie o nią zadbali. Koledzy nawet zaczęli z niej kpić, ale przecież gdyby nie pomoc człowieka, Magdę mógłby spotkać mniej szczęśliwy koniec.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

A wydawało mi się, że pomachałeś skrzydełkiem zza cegły...? Nie bądź taki nieśmiały ;)

Nocny Łowca pisze...

Bycie celebrytą jest uciążliwe. Wolę popatrzeć na filmy, niż w nich występować. Machał skrzydełkiem z pewnością inny nietoperz.